сряда, 15 септември 2010 г.


Живеем така, както мислим... Мирогледът определя съдбата... Техники за постигане на вътрешна хармония и спокойствие... Готови ли сте да откриете любовта? ... Питали ли стe се някога какво е нужно, за да намерите голямата любов?... Вие сте умни, интелигентни и способни. Как да убедите и другите в това?...

В така актуалните днес книги за духовно самоизрастване, самоопознаване, самоизцеление, самообичане и само...едикакво си, ни поучават, че трябва да мислим положително и да бъдем добронамерени към света, за да можем да привлечем цялата позитивна енергия на Вселената. Ами то било лесно... постигането на хармонията със себе си и света. Започвам да се самоубеждавам, че животът ми е прекрасен въпреки всички гадове, които ми го объркват, тровят и тормозят. Ще ставам сутрин по-рано от обикновено, за да благодаря на Слънцето, че (не)грее за мен, да си казвам на глас, че съм добра, щастлива, уникална и че животът ми ще тръгне в желаната посока стига да го повярвам. Ще пия източен чай без захар и ще се усмихвам глупаво на себе си в огледалото. Ще се уча да се харесвам и обичам. Добре де, стига! Даже не чета такива книги. Ще бъда критикувана, но... Не вярвам в тези глупости със самонагласата и бих се възхитила искрено на хора, които успяват да си повярват, че силата на позитивизма е с тях и им помага. Иска ми се да познавам такива.
Вярвам, че Съдбата ни наглася, тя ни скроява и ушива дрехата на живота. От нас се иска да бъдем във форма, за да не ни стане тясна или широка, да я поддържаме чиста и изгладена. Кръпките са позволени, без тях не може...

8 коментара:

  1. И аз не вярвам на позитивните им глупости, нищо че е модерно. Вярвам в Любовта, нищо че е ретро.

    ОтговорИзтриване
  2. Ако имаш любов, не се нуждаеш от нищо друго. Ако ли нямаш, не е от особено значение какво друго имаш.
    И аз съм от старомодните, Светле!

    ОтговорИзтриване
  3. За тази си нагласа би трябвало поне да знаеш какво е съдбата. Някакво сляпо провидение, което разхвърля своеволието си безразборно ли е? Без да има значение какво ти влагаш в отношението си към света...
    Позитивните нагласи не са глупости, защото действието им е доказано дори от квантовата механика и разбира се от психологията. Проблемът обаче е малко по-дълбок. Техните цели и резултати са все толкова егоцентрични, а насочеността към личното благоденствие никога няма да позволи на всяка една иднивидуалност да придобие и мъничка представа за това, какво наистина е любовта.
    Но никои твърди позиции също няма да ти помогнат в това отношение, защото първата необходимост, която би могла да покани любовта, е отвореността. Не към нещо, това е фашива отвореност, а отвореността въобще. А любовта е отдаденост и единство, които са възможни само на тази база.

    ОтговорИзтриване
  4. Доказано е от кого? За какво? При кои случаи? КОи хора? Доказано е че действат, но всеки знаае че действат. Всеки знае, как можем да се самоубеждаваме понякога. Действат и наркотиците, ако ти харесва доброто настроение и ако (само) това е кото търсиш от живота - да, действат. Но самоубеждението не е за всеки и някои хора с по критично мислене (като мен например) много трудно ще се хванат на тези методики.
    Това което наричаш отвореност сякаш е някакъв приоритет на малцина, който ако те не са увоили напълно, то пътя към любовта е затворен за тях.
    И ми е интересно ти от къде трупаш знанията си за любовта, че имаш толкова широка ръка за тях?
    А като казва съдба, мисля, че Веселина има предвид условията в които се раждаме и живеем и които не избираме. А дали всичко има някаква цел.. хехе няма да запозвам ;)

    ОтговорИзтриване
  5. Венци, да мислиш позитивно е нещо прекрасно - да! Но според мен е малко наивно да мислиш, че позитивизма ще ти оправи проблемите, ще ти излекува душата и ще ти проправи пътека през тръните. Живеем в определени условия, биваме наранявани и лъгани, въпреки нашият позитивизъм. А и можеш ли да мислиш в положителна посока, когато си смазан и да си вярваш, че всички гадости ти се случват за добро? Аз не мога. Ако ти си от тези хора, поздравявам те! Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ще се радвам да прочетете отново какво съм написал.
    Не съм проповядвал позитивизъм и съвсем друг беше смисълът ми.

    ОтговорИзтриване
  7. Никой не те обвинява в нищо, Венци. Аз казвам само, че въпреки цялата ми позитивност и добронамереност ми се случват кофти неща. И не вярвам в тези книги-самоучители за перфектен дух, тяло и живот. Не мисля, че авторите им са постигнали тази хармония. На думи звучи лесно постижимо. Лично мнение без цел да обидя някого.

    ОтговорИзтриване
  8. Хей, ама тук е станало доста интересно. Различни позиции и гледни точки! Има живинка в този диспут. Има мислене!
    ---------------
    извън контекста - Веси, пишеш хубаво. Защо не си в ТБЛ? (пиши ми на ЛС там)

    ОтговорИзтриване